loading...
حسین تهی
حسین بازدید : 5850 نظرات (0)

مصاحبه با حسین تهی جان عزیز!

 

قسمت اول!

 

من- برای اوّلین سوال لطفا حسین رو به عنوان تهی تو چند جمله تعریف كن! (البته قطعاً طرفدارها و كسانی كه كارهات رو پی‌گیری می‌كنن جواب این قبیل سوال‌ها رو به خوبی می‌دونن، ولی این سوال‌ها می‌تونه معرّفی خوبی باشه برای كسانی كه شاید كمتر با آهنگ‌های حسین تهی و سبك رپ آشنایی دارن... )

 

?: بله، حتماً، این جور اطّلاعات رو همه دوست دارن بدونن! سیّد حسین موسوی هستم، ملقّب به حسین تهی، متولّد 6 بهمن ماه 1364. و فكر كنم بهتر باشه بقیه‌ی مطالب رو همراه با سوال‌های شما جواب بدم.

 

 

من خیلی هم عالیه، كارت رو از كجا و كی شروع كردی؟

 

?: من كارم رو از حدود 9 سال پیش، یعنی سال 79 شروع كردم و یكی از اوّلین كسانی بودم كه رپ رو به زبان فارسی تو ایران اجرا كرد. اون موقع خیلی بین مردم جا نیفتاده بود كه كسی رپ بخونه... و من با یك میكروفون كه 1000 تومن خریده بودم كارم رو استارت زدم. تو خونه با امكانات خیلی محدود شعر گفتم و آهنگسازی كردم و خوندم و بعد از اون بود كه كم كم تونستم كارهام رو در استودیو ضبط كنم.

 

 

من- چرا رپ رو به عنوان سبك اصلی كار هنریت انتخاب كردی؟

 

?: دلیل انتخاب رپ به عنوان سبك اصلی‌م این بوده كه از بچّگی بهش علاقه داشتم و زیاد این سبك رو گوش می‌دادم و پی‌گیرش بودم، كار رپرهای خوب خارجی رو دنبال می‌كردم و بعد رفتم راجع به این سبك و تاریخچه‌ش تحقیق كردم و حتی به مطالب جالبی راجع به تاریخ گدشته‌ی ایران و ارتباطش با رپ برخوردم، سبك‌هایی كه شبیه به رپ امروزی هست، مثل رجزخوانی و اشعار مولانا، بعدش فهمیدم كه در گذشته بین شعرای ایرانی هم رپ وجود داشته ولی به نحو دیگه‌ای! و تصمیم گرفتم در ایران شروع به خوندن رپ فارسی كنم. البته دلیل دیگه‌ای كه باعث انتخاب رپ شد اینه كه می‌تونم تو شعر رپ حرف‌های دلم رو به هر نحوی كه می‌خوام بزنم و هیچ قانون و قاعده‌ای برای محدود كردن آدم نداره كه فلان چیز رو بگو و اون یكی رو نه! تو رپ می‌تونی حرف دلت رو بزنی و از هر چیزی كه دور و برت هست بنویسی، چه از خیابون و اتّفاق‌هایی كه توش می‌افته، چه از مسائل اجتماعی روز و كلّاً می‌تونی صریح و بی‌پرده از هر موضوعی كه دلت می‌‌خواد با مخاطبت حرف بزنی.

 

 

 

من- و حالا یه سوال فوق تكراری ولی جالب! چرا «تهی»؟

 

?: سوالی كه بیشتر از 2000 بار جواب دادم! (خنده) خوب چون تهی «خالی» معنی می‌ده، و من منظورم از تهی، خالی بودن از كینه و نفرت و بدی‌ها و انرژی‌های منفی هست. و در یكی از آهنگ‌های آلبوم آینده‌م كه قراره به زودی به بازار بیاد، البته تاریخ بیرون اومدن‌ش رو مشخّص نمی‌كنم كه بعداً بدقول نشم، یكی ار آهنگ‌ها فقط این موضوع رو مشخّص می‌كنه كه چرا «تهی»... و تو این آهنگ توضیح كامل رو دادم.

 

 

من- پس شدیداً منتظریم كه این آهنگ رو بشنویم... آیا هر رپری حتما‍ً باید یه اسم هنری و به اصطلاح لقب داشته باشه؟ آیا شخص رپر نمی‌تونه با اسم واقعی و كامل خودش فعّالیّت كنه؟

 

?: خوب دلیل انتخاب این اسم‌ها و به اصطلاح لقب‌ها می‌تونه این باشه كه مشابه اسم سیّد حسین موسوی تو دنیا خیلی زیاد وجود داره، نمونه‌ش رو هم فكر كنم خود شما بشناسین! (خنده) ولی مثلا حسین «تهی» تو كل دنیا یه دونه‌س! و فقط یه دونه از این اسم وجود داره... بنابراین دلیل انتخاب لقب هم مشخص بودن و خاص بودن اسم خواننده‌س كه باید جدا از اسم‌های دیگه باشه و هم اینكه توی آهنگ‌ها استفاده از یه لقب خاص و به اصطلاح «Nickname» خیلی بیشتر از به كار بردن یه اسم عام جواب میده.

 

 

من- پس با این كار میشه منحصر به فرد بود...

 

?: درسته، شما خواننده‌های بزرگ دنیا رو هم كه در نظر بگیرین، مثل Eminem كه اسم اصلی‌ش Marshall Bruce Mathers هست از لقب استفاده می‌كنن. حتی بعضی از خواننده‌های معروف آمریكا هم هستن كه چندتا اسم هنری دارن!

 

 

من- جالبه... به نظرت رپ فارسی درست شروع شد؟ مسیر درستی رو طی كرد؟ چون اوایل شروع رپ تو ایران می‌دیدیم كه اكثر خواننده‌ها با هم همكاری می‌كنن، شاید بشه گفت متحّد بودن و به نوعی هوای همدیگرو داشتن... در واقع هدف اصلی «پیشرفت رپ» بود. ولی یه مدّت كه گذشت و به خصوص الان می‌بینیم كه رپ از هدف اصلی‌ش دور شده، هر كسی داره كار خودش رو برای اهداف شخصی انجام میده و یه جورایی خواننده‌های رپ دیگه از پیشرفت همدیگه خوشحال نمی‌شن... موافقی؟

 

?: بله، موافقم و متاسّفانه این قضیه خیلی ناراحتم می‌كنه... چون همیشه یكی از خصوصیّات خوب ما ایرانی‌ها این بود كه از پیشرفت همدیگه خوشحال باشیم و افتخار كنیم كه یكی از هم‌وطن‌هامون، یكی از هم‌نوع‌هامون پیشرفت می‌كنه و حالا به قول شما این سبك تازه پا گرفته بتونه رو غلتك بیفته و تو ایران به عموم شناخته بشه. راجع به این مسئله كاملاً با شما موافقم ولی خوب ایشاالله درست بشه دیگه... ما هم دعا می‌كنیم و امیدواریم! و فكر می‌كنم یكی از دلایل محكم این موضوع كه رپ فارسی یه مقدار از سمت پیشرفت دور شده و اون همبستگی‌های سابق هم دیگه وجود نداره خواننده‌های هستن كه فقط به خاطر رونق خیلی زیاد رپ تو جامعه به ما اضافه شدن و تقریباً جوری شده كه خواننده‌ی هر سبكی مثلاً پاپ هم دوست داره یه پارت رپ تو آهنگش باشه و البته این كه تعداد خواننده‌های الكی هم خیلی زیاد شده...

 

 

من- خوب نظرت راجع به همین رپرهای تازه‌كار كه جدیدا‍ً كارشون رو شروع كردن و تعدادشون هم خیلی زیاده كه بهشون اشاره كردی چیه؟ آیا هر كسی بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای می‌تونه رپ بخونه؟ یا واسه این كار حتماً اطّلاعات و تجربه‌ی خاصّی لارمه و باید با پیروی از یه سری اصول و قواعد شروعش كرد؟

 

?: خوب صد‌در‌صد رپ هم مثل سبك‌های دیگه‌ی موسیقی، مثل پاپ، راك، سنّتی و ... یه سبك جهانیه كه الان همه‌ی دنیا اون رو دنبال می‌كنن و قطعاً برای كار تو این سبك باید تمام اطّلاعات مربوط بهش رو داشت. بر فرض مثال من اگر بخوام راك بخونم یا حتی پاپ صد‌درصد باید همون اطّلاعات مربوط به اون سبك رو داشته باشم تا بتونم توش موفّق بشم... رپ هم دقیقاً همین‌طوره، وقتی كه شما بخوای تو این موسیقی فعّالیّت كنی و بخونی و كلّا تو این عرصه حضور داشته باشی، باید حتماً راجع به تمام جوانبش اطلّاعات كسب كنی، چون یكی از تفاوت‌های عمده‌ی رپ با سبك‌های دیگه «كلام محور» بودن اونه، یعنی بیشتر رو كلام می‌چرخه و یه سری اصول و قواعد تو خوندن و آهنگسازی و به خصوص شعر نوشتنش هست كه به نظر من به همین دلیل باید رو این مسائل خیلی دقّت و تحقیق كرد. در واقع من علّت موفّقیّت هر كاری رو بیشتر تو ابتكار اون می‌بینم و این كه باید تو هر كاری حرفی واسه‌ی گفتن داشت و چیز جدیدی رو كرد.

 

 

من- درسته... جدا از این موضوع خوبه كه بپرسم تا الان حدوداً‌ چند تا آهنگ بیرون دادی؟ به نظرت كدوم آهنگت بیشتر از همه بین مردم گرفته و خودت شخصاً كدوم بیشتر به دلت می‌شینه؟

 

?: نمی‌دونم نشمردم! ولی تعدادش زیاده و فكر می‌كنم حدودا‍ً بالای 40 تا آهنگ داشته باشم. به نظرم بین آهنگ‌های قدیمم رقص اندام و بین جدیدترها از كیلید! خیلی استقبال شده... و آهنگ بغض رو از بین كارهای خودم خیلی دوست دارم.

 

 

من- با خواننده های زیادی همكاری داشتی، كار با كی واست از همه راحت‌تر بوده و دوست داری اون همكاری تكرار بشه؟

 

?: خوب كسانی كه باهاشون كار كردم قطعاً همه خوب بودن كه این همكاری صورت گرفته، از این به بعد هم با هر كسی كه تأیید شده باشه و بدونم خوندن باهاش آهنگ خوبی از آب در میاد كار خواهم كرد. ولی خوب می‌تونم بگم با امیر تتلو حتماً در آینده‌ی نزدیك همكاری‌م رو ادامه می‌دم و دوست دارم این همكاری تكرار بشه.

 

 

من- اگه ممكنه راجع به همكاری‌ت با امیر تتلو (كه خوب می‌دونیم در حال حاضر یكی از بهترین خواننده‌ها R'nB ایران هست) و آهنگ‌های آینده‌تون بیشتر توضیح بده.

 

?: ما یه زمانی گروه T&T (تهی و تتلو) رو با هم داشتیم و همكاری می‌كردیم و خبر خوب این كه بعد از مدّت‌ها آهنگی رو با هم آماده داریم به نام« فاز بد» كه بعد از ماه محّرم و آروم شدن وضعیّت فعلی ایران بیرون میاد.

 

 

من- چه مژده‌ی خوبی! چون یه قسمت از این آهنگ رو به صورت زنده توی مستند بلور بنفش كه تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی ازت تهیّه كرده بود، شنیدیم و با این كه كار اتود بود و هنوز كامل نشده بود از گوشه‌ و كنار شنیده می‌شه و مردم خیلی استقبال كردن و منتظر بیرون اومدنش هستن... خوب! دو تا آهنگ با «افشین» خواننده‌ی لس آنجلسی كار كردی كه تو آلبومش هم هست... گیر می‌دادی با همراهی تتلو و امیر برادر افشین و اون یكی هم خانم خوشگله. كنسرت های مشتركی هم باهم داشتین، زمینه‌ی این همكاری چه‌طوری فراهم شد؟ كی پیشنهادش رو اوّل داد؟ برات چه جور تجربه ای بود و آیا ممكنه همكاری با خواننده‌های اونور آب بازم برات تكرار بشه؟

 

?: درسته... خوب افشین دوست صمیمی منه و كارش خوبه و بین ایرانی‌ها هم خواننده‌ی محبوبی هست. چند وقت پیش صحبتی درباره‌ی همكاری پیش اومد و من هم كار رو شنیدم، كار قوی و متفاوتی بود و تصمیم گرفتیم با هم این آهنگ‌ها رو بخونیم، تا هم تنوّعی بشه بین همكاری خواننده‌های داخل و خارج از ایران و هم میشه گفت اتّفاق جدیدی بود... و نتیجه‌‌ی این همكاری آهنگ خوبی از آب دراومد كه خدا رو شكر بین مردم هم جواب داد.

 

 

من- كه از موزیك ویدئو‌ش هم حسابی استقبال شد...

 

?: كدوم یكی؟ گیر میدادی یا خانم خوشگله؟

 

 

من- خوب قطعاً بیشتر از خانم خوشگله با اون ایده‌ی بسیار جالب... كه خوبه اگه یه مقدار ازش برامون بگی...

 

?: خوب بالاخره دیگه... (خنده) تو این ویدئو من آدم كوچولوام و با لهجه‌ی لری صحبت كردم و افشین هم به لهجه‌ی شیرین شمالی! و كلاً داستان ویدئو از این قرار بود كه یه كارگر ساده كه تو ساختمون كار می‌كنه تمام فكر و همّ و غم‌ش اینه كه فقط نامه‌ای واسه عشقش بنویسه و انقدر ساده‌ و بی‌ریاس كه تنها چیزهایی كه دوست داره دوست‌دخترش و بادنجان خورشته! می‌خواستم با بازی‌كردن نقش یك گاركر بگم كه ما هم واقعاً فرقی با این دسته ار آدم‌ها به جز رشته‌ی كاری و سبك زندگی‌مون نداریم... و خوب قطعاً همه هم‌نوع و انسان هستیم!

 

 

من- خوب حالا كه بحث‌مون به موزیك ویدئو رسید، خوبه كه نظرت رو راجع بهش بپرسم... موزیك ویدئو تو دیده‌شدن یا بهتره بگم شنیده‌شدن یه آهنگ چه‌قدر تأثیر داره؟

 

?: درسته، موزیك ویدئو قطعاً تأثیر بالایی داره چون در واقع یه نماد تصویری هست كه تو ذهن مخاطب می‌مونه و باعث میشه كه بیشتر با اون كار یا موزیك ارتباط برقرار كنه... چون به وسیله‌ی اون میشه پیام و كلّاً هدف و مقصود موزیك رو بهتر به شنونده یا بیننده‌ی كلیپ منتقل كرد. بنابراین موزیك ویدئو نقش مهمّی داره هرچند كه به نظر من یك پكیج باید به طور كلی خوب باشه، اعم از شعر، آهنگ، موزیك ویدئو، اكت و اجرای خواننده، حتّی كوالیتی میكس و مستر آهنگ و موزیك ویدئو... همه‌ی این فاكتورها وقتی مجموعاً كامل و خوب باشه، میشه به عنوان یه كار خوب ازش اسم برد.

 

 

من- پس همه‌ی این‌ موارد رو مكمّل هم می‌دونی، یعنی همه به یك اندازه تو شكل گرفتن یه اثر نقش دارن و نباید یكی پررنگ‌تر و برجسته‌تر از دیگری باشه؟

 

?: بله، البته تو رپ كلام پررنگ‌تر هست... میشه گفت بستگی به نوع كار داره، در كل هنر و به خصوص موسیقی امری كاملاً سلیقه‌ایه، یكی ممكنه از یه آهنگ خیلی خوشش بیاد و یه نفر دیگه ممكنه ارتباطی باهاش برقرار نكنه... به همین دلیله كه من تمام سبك‌های مختلف رو می‌خونم، مثلاً یه بار میام بغض اجتماعی رو می‌خونم و یه بار دیگه یه آهنگ دنس مثل این چیه یا كیلید! ، یا حتّی تو آهنگ گل ناز درباره‌ی خدا می‌خونم... من دوست دارم تو همه‌ی زمینه‌های موضوعی رپ فعّالیّت كنم. چون به نظر من یه خواننده‌ی خوب خواننده‌ایه كه تو همه‌ی سبك‌ها موفّق باشه، نه فقط تو یه خط و یه موضوع!

 

 

من- خوب می‌تونم بگم كه آهنگ‌هات خیلی متنوّع هستن و میشه گفت به نوعی توانایی‌ت رو تو اكثر زیر مجموعه‌ها و شاخه‌های موضوعی رپ نشون دادی... حالا یه عدّه عقیده دارن كه حال‌و‌هوا و به‌اصطلاح‌ تم كارهات مدّتیه عوض شده و دیگه مثل سابق نیستی، آیا دلیل خاصّی داره یا در راستای همون اصل تنوّعه؟

 

?: خوب من از قدیم هم همین‌جوری بودم، یعنی راجع به همه‌ی سبك‌ها می‌خوندم و این موضوع تازه‌ای نیست، همون طور كه گفتم از یه طرف آهنگ دنسی رقص اندام رو بیرون دادم و نقطه‌ی مقابلش كار مناسبتی آقا جون رو واسه امام حسین خوندم، كار اجتماعی مثل بغض قدیمی رو داشتم كه حالا جدیداً ریمیكسش كردم و از اون طرف كار گنگ و خیابونی مثل كل بسّه ، تشكّر سرخ‌پوستی و بگو سلام رو بیرون دادم. من كلاً یكی از عادت‌هایی كه تو نوشتن دارم اینه كه از هر چیزی كه بهم حس میده می‌نویسم و در مورد هر چیزی می‌خونم، مثلاً خدا... یه حسی بود كه واقعاً خودش بهم منتقل كرد و گل ناز به فكر من رسید. یا بغض واسه بچّه‌هایی كه هر روز و هر لحظه تو هر جای ایران می‌تونیم ببینیم، بچّه‌هایی كه كنار خیابون و سر چهارراه‌ها دست‌فروشی می‌كنن، یا بچّه‌های بی‌سرپرست و معلول و ناتوان جسمی... این‌هارو ما هرروز به چشم می‌بینیم و هر جای دنیا هم كه شما حساب كنین از این قشر آدم‌ها وجود داره، پس چه خوبه كه با نشون دادن همدردی حداقّل مقداری خوشحالشون كنیم... این‌هارو گفتم كه بگم من كلّاً متنوّع خوندن رو دوست دارم و باز هم میگم كه یه خواننده‌ی خوب باید بتونه همه‌ی سبك‌هارو به خوبی اجرا كنه، چون با طبقه‌های مختلف اجتماع سر و كار داره، خواننده در واقع مثل یه رابط می‌مونه كه حرف مردم رو به همه‌ی كشور و حتّی دنیا می‌رسونه... به نظر من خواننده نماینده‌ی مردمه كه باید حرف تمام اجتماع رو بزنه نه صرفاً یه قشر خاصّی رو كه مثلا فقط با آهنگ‌های اجتماعی یا ریتمیك رقصی ارتباط برقرار می‌كنن... پس باید تو تمامی موضوع‌های مختلف كار كرد. و می‌تونم بگم تو آلبوم آینده‌‌ام كه انشاالله صحبتش میشه همه نوع سبك مثل همین كارهای گذشته‌ام هم هست.

 

 

من- پس قراره آلبوم بیرون بدی، یعنی كارهات دیگه به صورت تك‌‌آهنگ پخش نمی‌شن یا نه همین روند رو ادامه میدی؟

 

?: چرا، من تو این 9 سال كه دارم فعّالیّت می‌كنم حدود 40،50 تا آهنگ خوندم كه تا الان همه به صورت تك‌ترك پخش شدن و خیلی وقته دارم رو آلبومم كار می‌كنم، چون حدود 2 سال هست كه مدام آهنگ‌های آلبوم رو پاك كردیم و خوندیم و بهترش كردیم، صد‌درصد بین‌ش همین جور تك‌ترك اومده و تا وقتی كه آلبوم آماده بشه همین جور خواهد بود. البتّه زمان‌ش رو دقیقاً نمی‌دونم، بهتون قول نمی‌دم چون تاریخ مشخّصی نداره... و هر موقع به نقطه‌ی نهایی رسید كه فهمیدم خوبه و چیزی كه می‌خوام از آب دراومده و الان موقع بیرون دادن آلبومه، حتماً بین مردم پخشش می‌كنم. و تا اون موقع مثل كارهایی كه تا الان دادم تك‌ترك میاد بیرون. در واقع همین جور كه دارم آلبوم رو جمع می‌كنم هر چند وقت یه بار واسه مردم عزیز هم تك‌ترك پخش میشه، به هر حال ما همه جوره وقت و زندگی‌مون رو روی این كار گذاشتیم...!

 

 

من- و نقش اینترنت رو تو پخش موسیقی رپ بین مردم چه جوری می بینی؟

 

?: خوب تو ابران به جز اینترنت اصلاً وسیله‌ی دیگه‌ای واسه پخش موسیقی رپ بین مردم وجود نداشت... ار اینترنت شروع شد و سایت‌های موزیك مختلف، سایت‌های شخصی خواننده‌ها و سایت‌های مرجع رپ بودن كه شروع به پخش این موزیك كردن و بعد كم‌كم موزیك ویدئو‌ها وارد شبكه‌های ماهواره‌ای شدن كه خوب از رو اونا آهنگ رو ضبط می‌كردن و رو سی‌دی دست به دست بین مردم پخش میشد. ولی می‌تونم بگم به طور كلّی 70? پخش موسیقی زیررمینی كه موزیك ما هم جزو اون حساب میشه چون هیچ آلبومی ازش به صورت رسمی تو بازار وجود نداره، از طریق اینترنت صورت می‌گیره و اینترنت واقعاً اهمّیّت زیادی داره.

 

 

من- پس موافقی كه آهنگ‌ها مجّانی از اینترنت دانلود و دست‌به‌دست پخش بشن؟ یا نه؟

 

?: نه من با این قضیه موافق نیستم، چون درسته كه ما واسه مردم كار می‌كنیم ولی بالاخره اگه حساب كنین واسه هر آهنگی مثلاً خود من شخصاً خیلی زیاد هزینه می‌كنم... از نوازنده‌های زنده و تنظیم گرفته تا نحوه‌ی ساخت موزیك و موزیك ویدئو اگه حرفه‌‌ای باشه هزینه‌های وحشتناكی داره! البته خدا رو شكر من برای تمام ویدئو‌هام اسپانسر دارم و ویدئو‌هام رو ساپورت می‌كنن، ولی همون وقتی كه می‌ذاریم و هزینه‌ی موزیكش خیلی بالا هست. زحمتش هیچی به عشق مردمه ولی متأسّفانه ما 9 سال هست كه داریم از جیب هزینه می‌كنیم... و انشاالله یه روزی این قوانین كپی‌رایت در ایران درست بشه و تو ایران هم مثل كشورهای دیگه مردم به هنرمندهاشون احترام بذارن و با خرید آثارشون اون‌هارو حمایت كنن. هر چند الان گله‌ای نیست چون این سیستم كلاً تو ایران وجود نداره و خوب خواننده‌های زیرزمینی نه می‌تونن سی‌دی تو بازار داشته باشن و نه كنسرتی برگزار كنن كه مردم از اون حمایت كنن. امیدوارم این مشكلات حل بشه ولی تا موقعی كه وضع این جوریه چرا كه نه! همه باید آهنگ‌هارو از اینترنت به صورت مجّانی دانلود بكنن تا اثر شنیده بشه.

 

 

من- آیا برای پخش آلبومت با كمپانی خاصّی قرارداد بستی و یا هنوز مشخّص نشده؟

 

?: بله، با تعداد زیادی از كمپانی‌های پخش موسیقی هم ایرانی و هم خارجی صحبت كردم و با یكی از بهترین گزینه‌ها كه هم از نظر پخش و هم كیفیّت مناسب باشه، كه احتمالاً خارجی هم هست قرارداد می‌بندم. البتّه كار هنوز به مرحله‌ی نهایی نرسیده و متأسّفانه نمی‌تونم اعلام كنم، ولی هر موقع قطعی شد خودتون مشاهده می‌كنین. البتّه می‌تونم بگم آلبوم قطعاً با یه كمپانی معتبر و به احتمال زیاد خارجی بیرون میاد.

 

 

من- خیلی هم خوب. همه ی ما می دونیم كه رپ فرهنگ خودشو داره، یا بهتره بگم رپ غربی یه سری اصول رو دنبال می كنه، یكی از مواردش طرز لباس پوشیدن رپ خوناست، به عنوان یه رپر ایرانی عقیدت در این مورد چیه؟ آیا باید تیپ لباس گشاد و بگ داشت یا با لباسای الگانت و رسمی هم میشه روی صحنه رفت و رپر بود؟

 

?: نه من اصلاً این حرف شما رو قبول ندارم و صد‌در‌صد مخالف این قضیه هستم... چون سبك موسیقی لباس نداره! مثل این ‌می‌مونه كه مثلاً بگیم این لباس پاپ هست یا فلان لباس رپ و راك و متال! میشه گفت در فرهنگ رپرهای غربی به خصوص سیاه‌پوست‌های نیویورك این طور جا افتاده كه لباس‌های گشاد و رنگی و شماره‌دار یا به قول شما بگ با كلاه‌های بزرگ می‌پوشن... ولی به نظر من این موضوع هیچ ارتباطی با سبك موسیقی خاصّی نداره و لباس پوشیدن هر خواننده بستگی به فرهنگ كشوری داره كه توش زندگی می‌كنه، مثلاً من خودم لباس‌های ساده رو بیشتر ترجیح میدم!

 

 

من- این سوال رو پرسیدم كه بگم تو نظر سنجی سایت رپفا با رأی مردم به عنوان خوش‌تیپ‌ترین رپر ایرانی انتخاب شدی، آیا تیپ و لباست رو خودت انتخاب می كنی؟ و اینكه چه‌قدر به ظاهرت اهمیّت میدی و با مد پیش میری؟

 

?: خوب اوّلاً مردم لطف دارن براساس چیزی كه شما میگین... ولی بله من همه‌ی لباس‌هام رو خودم انتخاب می‌كنم و اینكه بیشتر تمركزم رو خود موزیك و قدم‌هایی كه در آینده باید بردارم هست، به نظرم این موارد می‌تونه خیلی مهم‌تر از تیپ و لباس پوشیدن خواننده باشه. چون چیزی كه بین مردم همیشه باقی می‌مونه «اثر» هنری یك هنرمنده كه حالا شامل آهنگ و شعر و متن و حتّی موزیك ویدئو میشه... این‌هاست كه ماندگاره! البتّه لباس هم این روزها یكی از فاكتورهای مهمّ تمام دنیاست، از هالیوود گرفته تا صنعت موسیقی. و منم به اندازه‌ی خودش بهش اهمّیّت میدم. تو كل دنیا خوب خوندن، شعر نوشتن، ساخت آهنگ، كیفیّت ضبط و پخش آثار، حركات و اجرای خواننده،‌ نحوه‌ی برگزاری كنسرت و حالا تیپ و لباس و قیافه فاكتورهای لازم به حساب میان. ولی به نظر من موارد آخر فاكتور زیاد مهمّی نیست.

 

 

.¤*¨¨*¤.¸¸.....¸.¤¤

¸..??ToHi-021??..

.¸.¤*¨¨*¤.¸¸.¸.¤*

..

...     

....

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    منو این
     من و این

    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,268
  • بازدید ماه : 1,129
  • بازدید سال : 3,864
  • بازدید کلی : 618,218